直輸入・直販で日本の食卓と世界をつなぐ、
「ワールドリカーシステム」の構築

“品質の確かな商品を適正価格でお届けする”
その原動力が、直輸入・直販システム「ワールドリカーシステム」です。社会のグローバル化が進み、食文化も速度を増して国際化が進む中、ライフスタイルの多様化と相まって、お客様のニーズは常に変化しています。

「やまやグループ」では、こうした社会的なニーズに早くから着目し、1985年に酒類の輸入販売をスタートし、以来、積極的に輸入事業に取り組み、現在では欧米やアジア、オーストラリアなどの海外メーカーと緊密な取引を行っています。

私たちの「ワールドリカーシステム」の大きな特徴は、国内の中間流通を通さずに、直接、海外メーカーから商品を大量に仕入れ、商品の保管・流通を効率的にコントロールしている点です。海外から到着した商品は大型トレーラーで陸送し、オートメーション化した自社の物流センターの倉庫に保管、その後、各店舗・お取引先様からの受注データにより、自動的に商品がピッキングされ、ただちに出荷・配送されていきます。この独自のシステムを構築することで、「やまやグループ」は世界のさまざまな商品を適正価格でお届けしています。そしてこれからも「酒類を中心とした嗜好品の専門店」として、また、お客様と多くのおいしさを結ぶ架け橋として、この「ワールドリカーシステム」をさらに充実させてまいります。

Providing products of assured quality at fair prices
Thanks to its World Liquor System of direct importation and sales,
the Yamaya Group is able to offer quality products at fair prices.
Today, people's needs and wants in the area of food and beverages
are becoming ever more diverse as they become more open to other
cultures and their eating and drinking habits becoming increasingly
cosmopolitan.
At the Yamaya Group, we focused on this social trend
at its earliest stage, launching direct sales of liquor products in
1985. We have since actively developed our importation business,
regularly and closely transacting with manufacturers based mainly in
Europe, the Americas, Asia, and Oceania.
Our World Liquor System is characterized above all by the absence of
domestic intermediary distribution channels.
This allows us to purchase products in large
quantities directly from manufacturers abroad and efficiently
manage merchandise storage and logistics. Goods arriving from
abroad are transported overland by large trailers to Yamaya's
automated logistic centers, where they are stored in warehouses.
Goods are then automatically selected and promptly loaded for
delivery in accordance with orders placed by individual shops and
trade customers. With the World Liquor System, the Yamaya Group
succeeds in offering a wide variety of products from all over the
world at fair prices. As a specialist in liquor and luxury food items,
we intend to continue improving this system as the bridge between
our customers and all things joyous in the world.